Springgala
Op maandag 6 juni 2022 organiseert ALVA haar Springgala.
Op maandag 6 juni 2022 organiseert ALVA haar Springgala.
Op zaterdag 21 mei 2022 organiseert ALVA haar Golden Fond Meeting.
Op zondag 17 november 2024 organiseert ALVA haar 12de Priester Daens Vredesloop.
Reserveer deze datum ALVAst in jouw agenda. Tot dan?
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
13u00 | Snoepjesloop voor "Kangoeroes" J/M geboren 2017 en later |
Wij willen de ouders/begeleiders vragen hun kind(eren) te begeleiden naar en tijdens de Snoepjesloop. Behalve tijdens de Snoepjesloop zijn er geen begeleidende ouders toegelaten op het parcours.
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
13u15 | Kidsrun 400m voor "Benjamins" J/M geboren 2015-2016 |
13u30 | Kidsrun 800m voor "Pupillen" J/M geboren 2013-2014 |
13u45 | Kidsrun 1200m voor "Miniemen" J/M geboren 2011-2012 |
Voor de jeugdreeksen willen wij ouders/begeleiders vragen om zich steeds in de buurt te houden van hun kind(eren), ze te begeleiden naar de start, en ze op te vangen na de aankomst. Tijdens de wedstrijd worden er geen ouders/begeleiders toegestaan op het parcours. Voor de jeugdreeksen worden er immers voorlopers/begeleiders voorzien van onze organisatie.
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
14u00 | 11de Priester Daens Vredesloop 5km |
14u30 | 11de Priester Daens Vredesloop 10km & 15km |
Reeks | Inschrijvingsgeld |
---|---|
Snoepjesloop | gratis (geen voorinschrijvingen) |
Kidsrun (400 – 800 – 1200m) | online voorinschrijving 5 euro (zie verder) wedstrijddaginschrijving 10 euro |
Vredesloop (5 – 10 – 15km) (1) | online voorinschrijving 10 euro (zie verder) wedstrijddaginschrijving 15 euro |
Je kan ter plaatse inschrijven op de wedstrijddag zelf tot ten laatste 30 minuten vóór de start van de wedstrijd. Later inschrijven is dan niet meer mogelijk!
Opmerkingen:
(1) Het totaal aantal deelnemers aan de Vredesloop 5 - 10 - 15km wordt samen gelimiteerd tot 1000.
Wie in het bezit is van een UiTPAS heeft volgende voordelen:
De UiTPAS-en zullen ter plaatse gecontroleerd worden.
De online inschrijvingen worden afgesloten op 14 november 2024. Inschrijven kan nog steeds ter plaatse op de wedstrijddag zelf.
Inschrijven ter plaatse op de wedstrijddag zelf (17 november 2024) is mogelijk aan de inschrijfbalie in het sportcentrum Schotte, open vanaf 11u30 tot 30 minuten vóór de start van de wedstrijd.
Op dezelfde locatie bevinden zich de cafetaria (vanaf 12u00 open voor een hapje en een drankje), de kleedkamers, de bewaakte bewaarplaats en douches.
Sportcentrum Schotte
Vergaderzalen
Kapellekensbaan 8
9320 Erembodegem
Iedereen die zich tijdig individueel heeft ingeschreven, van wie wij over het correcte e-mailadres beschikken en van wie de betaling genoteerd werd, ontvangt een inschrijvingsbevestiging.
Met dit bevestigingsmailtje kan het borstnummer afgehaald worden op 17 november 2024 vanaf 11u30 op het wedstrijdsecretariaat:
Sportcentrum Schotte
Vergaderzalen
Kapellekensbaan 8
9320 Erembodegem
Belangrijk: indien u deze mail niet ontving en u staat niet op de deelnemerslijst als “betaling geregistreerd”, brengt u (om discussie te vermijden) een bewijs de overschrijving mee.
De borstnummers van deelnemers die ingeschreven werden via hun bedrijf, school of vereniging worden afgehaald door hun groepsverantwoordelijke. Lopers die in groep deelnemen kunnen hun borstnummer niet individueel afhalen.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
Uitreiking van de prijzen aansluitend op de wedstrijd:
(1) met een maximum van 1000
Het evenement vond de voorbije tien edities plaats in en rond het centrum van Aalst. Omwille van de werken in de Zoutstraten is het onmogelijk een sluitend, beloopbaar en verkeerstechnisch correcte stadsomloop te organiseren.
Er wordt dit jaar uitgeweken naar het Sportcentrum Schotte op de Kapellekensbaan te Erembodegem. Schotte is (voor de Aalstenaars) vlot bereikbaar met de fiets (met voldoende fietsenstalling), het openbaar vervoer (bus) en de auto (200 parkeerplaatsen). Mensen die hun auto niet kwijt raken op Schotte kunnen eventueel parkeren op de Frans Blanckaertdreef (op 500m).
Er zijn voldoende toiletten in het sportcomplex Schotte.
Er is douchegelegenheid voorzien in het sportcomplex Schotte.
Sportcentrum Schotte
Vergaderzalen
Kapellekensbaan 8
9320 Erembodegem
Er zijn aparte douches voor mannen en vrouwen. Wij vragen ieders medewerking om de moderne accommodatie te respecteren. Wij komen graag volgend jaar terug.
Sportzakken worden in bewaring genomen in een permanent bewaakte ruimte. Bij het afgeven krijg je een (apart) nummer (anders dan je borstnummer) waarmee je na de wedstrijd je bagage terug krijgt.
Fris- en andere dranken, soep, hotdogs en broodjes worden aan democratische tarieven aangeboden. Betaling met drank/eetbonnetjes.
Sportcentrum Schotte
Vergaderzalen
Kapellekensbaan 8
9320 Erembodegem
Het is niet toegelaten om door een fietser begeleid te worden. Het parcours loopt grotendeels door het stadspark en het Osbroek, waarin het verboden is om te fietsen. De organisatie zal er in samenwerking met de plaatselijke politie streng op toezien dat er zich geen fietsers mengen onder de lopers.
Bij aankomst word je verwend met vers fruit, peperkoek van Vondelmolen. sportdrank en een nougatje van WCUP.
Omwille van veiligheidsoverwegingen zijn honden (of andere huisdieren) niet toegelaten op het parcours.
Het Rode Kruis zal aanwezig zijn in de start-/aankomstzone. Een permanente hulppost wordt opgesteld in het sportcentrum Schotte.
Op uw startnummer staat een noodnummer vermeld. De begeleidende fietsers van de organisatie, de seingevers en de politie beschikken eveneens over dit noodnummer.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
De resultaten worden draadloos doorgestuurd van de aankomst naar het wedstrijdsecretariaat, vervolgens verwerkt en afgedrukt. De ruwe versie wordt onmiddellijk uitgehangen. De bewerkte en van eventuele fouten gezuiverde uitslagen verschijnen zo snel mogelijk op deze site.
Dit jaar werken we met onze eigen elektronische tijdsopname:
Het parcours van de Priester Daens Vredesloop slingert zich grotendeels langs en door het Osbroek en aansluitend door het stadspark van Aalst. Het parcours bestaat dus voor het grootste deel uit onverharde wegen.
Op twee oversteekplaatsen op de Erembodegemstraat en Roomshofstraat wordt politie voorzien.
Eén omloop is 5.000 m.
Begin nooit onvoorbereid aan een wedstrijd. Geoefende lopers recupereren sneller en hebben véél minder kans op blessures en/of ander lichamelijk letsel.
Vocht verlies je ook in november/december. Maak gebruik van de drankbevoorrading tijdens, en de sportdrank na de wedstrijd. Een stadsloop is leuk… doch heeft ook zijn risico’s… let op voor paaltjes (werden in principe allemaal verwijderd of aangeduid), boordstenen, gladheid en overstekende voetgangers.
Neem droge kleding mee voor na de wedstrijd. Zo raak je niet onderkoeld en bijgevolg verkouden. Maak gebruik van de douches.
Om aan een loopwedstrijd deel te nemen, moet je fit en gezond zijn. Zware inspanningen tijdens of na enige vorm van koorts bijvoorbeeld is uiterst gevaarlijk. Als je je in deze situatie bevindt, is het voor je gezondheid het beste om af te zien van deelname.
De Priester Daens Vredesloop in Aalst wordt georganiseerd op een breed platform van organisaties rond iets dat ons allemaal raakt en een periode waar Vrede het thema is. Zoals bij zo veel non-profit-organisaties is het bijzonder moeilijk om een evenwicht te vinden tussen de schaarse inkomsten en de grote organisatiekosten. Daarom zijn wij voortdurend op zoek naar kleine en grotere partners die hun schouders willen zetten onder dit uniek evenement.
Wij beschikken over verschillende mogelijkheden engagement/tegenprestatie om iedereen een sponsoringformule op maat aan te kunnen bieden.
Ben je geïnteresseerd en wens je door ons gecontacteerd te worden… stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Aan het SMI voor het andermaal ter beschikking stellen van de prachtige accommodatie en de assistentie in het zoeken naar praktische oplossingen voor de talrijke problemen.
Aan alle (onbezoldigde) medewerkers/leden/sympathisanten van de vier deelnemende leden van het platform (ALVA – 11.11.11 – Vredeshuis – Priester Daensfonds - wsv De Kadees en Aalst Mixt) die deelnamen aan de talrijke vergaderingen, zochten naar sponsors, vooraf of op de dag zelf administratief of logistiek werk verrichten en de seingevers. Zonder jullie onbaatzuchtige inzet kan er niets georganiseerd worden.
Aan alle sponsors (ook zij die onbekend wensten te blijven) voor hun financiële steun. Ook zonder jullie zou er geen Priester Daens Vredesloop zijn.
Een dergelijk evenement organiseren kan niet zonder medewerking van een aantal diensten. Daarom wensen we volgende instellingen te danken voor hun bijdrage aan het welslagen van deze Priester Daens Vredesloop:
Burgemeester, Stadsbestuur Aalst en Sportdienst Aalst:
Politie Aalst:
Aan alle mensen die op het traject wonen en hierdoor in meer of mindere mate hinder ondervinden van dit evenement.
Dank voor het begrip en het geduld.
Wij zijn als organisator zeer benieuwd naar jouw mening over ons evenement en hoe je het hebt ervaren. Via bijgaand formulier kan je je opmerkingen, reacties en ideeën kwijt. Wij kijken uit naar je reactie.
Eén Euro van elke deelnemer aan de Priester Daens Vredesloop gaat naar 11.11.11.
Het batig saldo van de organisatie (of het verlies) wordt verdeeld onder de andere organisatoren (Atletiek Land Van Aalst – Vredeshuis – Priester Daensfonds).
Wat overblijft wordt gebruikt voor investeringen in materiaal voor de organisatie en ter financiering van de volgende editie.
Atletiek Land Van Aalst vzw p/a Wingerd 13 9320 Erembodegem www.atletieklandvanaalst.be |
|||
11.11.11 |
|||
|
Vredeshuis Aalst Secretariaat: |
||
Priester Daensfonds vzw (socioculturele vereniging) Stadhuis Grote Markt 3 9300 Aalst www.daens.org |
|||
Aalst Mixt Hertshage 11-19 9300 Aalst www.facebook.com/aalstmixt 93009 |
Hieronder vind je de foto's van de voorbije edities van de Priester Daens Vredesloop.
Neem zeker ook eens een kijkje in ons volledige fotoalbum!
Dit kan. Je haalt eerst je borstnummer af en meld je hiermee aan op het wedstrijdsecretariaat waar je de afstand laat wijzigen. Je blijft in principe met hetzelfde nummer lopen. Tijdens de wedstrijd zelf daarentegen wordt er niet meer gewisseld… bijgevolg worden er achteraf ook geen aanpassingen meer gedaan aan de uitslag.
De kleintjes lopen heen en weer van de plaats waar ze een snoepje krijgen naar hun ouders die beschikken over een snoepzakje. Deze zakjes (met inhoud) mogen achteraf meegenomen worden.
Neen, je hebt geen kwalificatietijd nodig om deel te nemen, iedereen is welkom, zowel beginnelingen als gevorderden. Het parcours wordt in principe voor het verkeer heropend om 17u00 waardoor vrijwel iedereen zou moeten binnen zijn. De traagste deelnemer wordt evenwel gevolgd door een afsluitende fietser die er voor kan zorgen dat (indien nodig) het parcours iets langer open blijft.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
Aan de finish ruil je je borstnummer in voor je medaille, ontvang je een verfrissend drankje, sinaasappel en peperkoek. Gelieve het finishvak zo snel mogelijk te verlaten en eventueel buiten het vak te wachten op andere lopers.
Op zaterdag 26 maart 2022 organiseert ALVA haar Clubkampioenschap 2022.
Uitslagen van onze 5de Priester Daens Vredesloop gelopen op 15 november 2015.