Springgala
Op maandag 6 juni 2022 organiseert ALVA haar Springgala.
Op maandag 6 juni 2022 organiseert ALVA haar Springgala.
Op zaterdag 21 mei 2022 organiseert ALVA haar Golden Fond Meeting.
Op zondag 14 november 2021 organiseert ALVA haar 10de Priester Daens Vredesloop.
Reserveer deze datum ALVAst in jouw agenda. Tot dan?
Opgelet, lees de Covid-maatregelen die wij hanteren voor een veilig verloop van de Vredesloop (zie tabblad COVID hieronder).
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
13u00 | Snoepjesloop voor "Kangoeroes" J/M geboren 2015 en later |
Wij willen de ouders/begeleiders vragen hun kind(eren) te begeleiden naar en tijdens de Snoepjesloop. Behalve tijdens de Snoepjesloop zijn er geen begeleidende ouders toegelaten op het parcours.
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
13u15 | Kidsrun 400m voor "Benjamins" J/M geboren 2013-2014 |
13u30 | Kidsrun 800m voor "Pupillen" J/M geboren 2011-2012 |
13u45 | Kidsrun 1200m voor "Miniemen" J/M geboren 2009-2010 |
Voor de jeugdreeksen willen wij ouders/begeleiders vragen om zich steeds in de buurt te houden van hun kind(eren), ze te begeleiden naar de start, en ze op te vangen na de aankomst. Tijdens de wedstrijd worden er geen ouders/begeleiders toegestaan op het parcours. Voor de jeugdreeksen worden er immers voorlopers/begeleiders voorzien van onze organisatie.
Uur start | Wedstrijd |
---|---|
14u00 | 10de Priester Daens Vredesloop 5km |
14u30 | 10de Priester Daens Vredesloop 10km & 15km |
Reeks | Inschrijvingsgeld |
---|---|
Snoepjesloop | gratis (geen voorinschrijvingen) |
Kidsrun (400 – 800 – 1200m) | online voorinschrijving 3 euro (zie verder) wedstrijddaginschrijving 5 euro |
Vredesloop (5 – 10 – 15km) (1) | online voorinschrijving 7 euro (zie verder) wedstrijddaginschrijving 10 euro |
Je kan ter plaatse inschrijven op de wedstrijddag zelf tot ten laatste 30 minuten vóór de start van de wedstrijd. Later inschrijven is dan niet meer mogelijk!
Opmerkingen:
(1) Het totaal aantal deelnemers aan de Vredesloop 5 - 10 - 15km wordt samen gelimiteerd tot 1000.
Wie in het bezit is van een UiTPAS heeft volgende voordelen:
De UiTPAS-en zullen ter plaatse kunnen gescand worden met GSM.
Het is nog niet mogelijk om online in te schrijven. Nog even geduld aub.
Inschrijven ter plaatse op de wedstrijddag zelf (14 november 2021) is mogelijk aan de inschrijfbalie in het SMI, open vanaf 11u30 tot 30 minuten vóór de start van de wedstrijd.
Op dezelfde locatie bevinden zich de cafetaria (vanaf 12u00 open voor een hapje en een drankje), de kleedkamers, de bewaakte bewaarplaats en douches.
SMI (Sint-Maarten-Instituut)
Vrijheidstraat 22
9300 Aalst
Iedereen die zich tijdig individueel heeft ingeschreven, van wie wij over het correcte e-mailadres beschikken en van wie de betaling genoteerd werd, ontvangt een inschrijvingsbevestiging.
Met dit bevestigingsmailtje kan het borstnummer afgehaald worden op 14 november 2021 vanaf 11u30 op het wedstrijdsecretariaat:
SMI (Sint-Maarten-Instituut)
Vrijheidstraat 22
9300 Aalst
Belangrijk: indien u deze mail niet ontving en u staat niet op de deelnemerslijst als “betaling geregistreerd”, brengt u (om discussie te vermijden) een bewijs de overschrijving mee.
De borstnummers van deelnemers die ingeschreven werden via hun bedrijf, school of vereniging worden afgehaald door hun groepsverantwoordelijke. Lopers die in groep deelnemen kunnen hun borstnummer niet individueel afhalen.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
Uitreiking van de prijzen aansluitend op de wedstrijd:
(1) met een maximum van 1000
Het parcours van de Vredesloop bestrijkt een groot gedeelte van Aalst. De straten waardoor gelopen wordt, zullen verkeersvrij gemaakt worden met als gevolg dat er zich parkeerproblemen kunnen voordoen.
Er kan gratis geparkeerd worden op de “parking Keizershallen” (Beekveldstraat) die te bereiken is via de Capucienenlaan. Deze parking (met voldoende capaciteit) ligt op 500m van de Start/Aankomst en 600m van het SMI (inschrijvingen, kleedkamers, douches en drankgelegenheid). Vanaf “parking Keizershallen” wordt er bewegwijzering geplaatst naar het SMI.
Hou er rekening mee dat er in Aalst een nieuw circulatieplan van toepassing is en dat het gebruik van de parking Keizershallen veruit het makkelijkst is.
Er zijn voldoende toiletten in het SMI (op 200m van de Start) zodat er geen extra toiletten hoeven voorzien te worden op Vredeplein/Nieuwstraat.
Er is douchegelegenheid: we zorgen ervoor dat er warm water is en blijft, zodat alle deelnemers comfortabel kunnen douchen.
Dit op dezelfde locatie als de inschrijvingen, de prijsuitreiking en de catering:
SMI (Sint-Maarten-Instituut)
Vrijheidstraat 22
9300 Aalst
Er zijn aparte douches voor mannen en vrouwen. Wij vragen ieders medewerking om de moderne accommodatie van het SMI te respecteren. Wij komen graag volgend jaar terug.
Sportzakken worden in bewaring genomen in een permanent bewaakte ruimte. Bij het afgeven krijg je een (apart) nummer (anders dan je borstnummer) waarmee je na de wedstrijd je bagage terug krijgt.
Fris- en andere dranken, soep, hotdogs en broodjes worden aan democratische tarieven aangeboden. Betaling met drank/eetbonnetjes.
SMI (Sint-Maarten-Instituut)
Vrijheidstraat 22
9300 Aalst
Het is niet toegelaten om door een fietser begeleid te worden. In de binnenstad loopt het parcours grotendeels over smalle straten/steegjes waardoor begeleidende fietsers niet alleen als hinderlijk worden ervaren, doch ronduit een gevaar inhouden voor lopers én toeschouwers. De organisatie zal er in samenwerking met de plaatselijke politie streng op toezien dat er zich geen fietsers mengen onder de lopers.
Bij aankomst word je verwend met peperkoek van Vondelmolen. en sportdrank van WCUP.
Omwille van veiligheidsoverwegingen zijn honden (of andere huisdieren) niet toegelaten op het parcours.
Het Rode Kruis zal aanwezig zijn in de start-/aankomstzone. Een permanente hulppost wordt opgesteld in het SMI.
Op uw startnummer staat een noodnummer vermeld. De begeleidende fietsers van de organisatie, de seingevers en de politie beschikken eveneens over dit noodnummer.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
Ten gevolge van de recente federale maatregelen zijn wij genoodzaakt te werken met het CST (Covid Safe Ticket).
De resultaten worden draadloos doorgestuurd van de aankomst naar het wedstrijdsecretariaat, vervolgens verwerkt en afgedrukt. De ruwe versie wordt onmiddellijk uitgehangen. De bewerkte en van eventuele fouten gezuiverde uitslagen verschijnen zo snel mogelijk op deze site.
Dit jaar werken we met onze eigen elektronische tijdsopname:
Het parcours van de Priester Daens Vredesloop slingert zich door de binnenstad van Aalst. De vele bochten van 90° horen bij een echte stadsloop. Asfalt, beton, plaveien, klinkers en kasseien… je krijgt het allemaal voor de voeten.
Het parcours wordt 100% verkeersvrij gemaakt, de plaatselijke politie (belangrijkste kruispunten) en een dertigtal seingevers (het hele parcours) dragen zorg voor uw veiligheid. Het parcours werd vastgelegd in functie van een aantal monumenten die direct/indirect te maken hebben met het thema “Vrede”.
Vredemonument | Vredeplein |
Vredeshuis | Nieuwbeekstraat |
Vredestapijt | Grote Markt |
Geboortehuis Priester Daens | Kerkstraat - Priester Daensplein |
Standbeeld Priester Daens | (vernieuwde) Werfplein |
Oorlogsmonument Pro Patria | Zwarte Zustersstraat |
Vredespaal | Esplanadestraat |
Om deze plaatsen in het oog te laten springen worden er Vredesvlaggen (in de regenboogkleuren) opgehangen.
Klik hier voor het parcours op volledig scherm.
De officieel gemeten afstanden zijn de volgende:
Bekijk vooraf het parcours via onze foto-presentatie.
Begin nooit onvoorbereid aan een wedstrijd. Geoefende lopers recupereren sneller en hebben véél minder kans op blessures en/of ander lichamelijk letsel.
Vocht verlies je ook in november. Maak gebruik van de drankbevoorrading tijdens, en de sportdrank na de wedstrijd. Een stadsloop is leuk… doch heeft ook zijn risico’s… let op voor paaltjes (werden in principe allemaal verwijderd of aangeduid), boordstenen, gladheid en overstekende voetgangers.
Neem droge kleding mee voor na de wedstrijd. Zo raak je niet onderkoeld en bijgevolg verkouden. Maak gebruik van de douches.
Om aan een loopwedstrijd deel te nemen, moet je fit en gezond zijn. Zware inspanningen tijdens of na enige vorm van koorts bijvoorbeeld is uiterst gevaarlijk. Als je je in deze situatie bevindt, is het voor je gezondheid het beste om af te zien van deelname.
De Priester Daens Vredesloop in Aalst wordt georganiseerd op een breed platform van organisaties rond iets dat ons allemaal raakt en een periode waar Vrede het thema is. Zoals bij zo veel non-profit-organisaties is het bijzonder moeilijk om een evenwicht te vinden tussen de schaarse inkomsten en de grote organisatiekosten. Daarom zijn wij voortdurend op zoek naar kleine en grotere partners die hun schouders willen zetten onder dit uniek evenement.
Wij beschikken over verschillende mogelijkheden engagement/tegenprestatie om iedereen een sponsoringformule op maat aan te kunnen bieden.
Ben je geïnteresseerd en wens je door ons gecontacteerd te worden… stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Aan het SMI voor het andermaal ter beschikking stellen van de prachtige accommodatie en de assistentie in het zoeken naar praktische oplossingen voor de talrijke problemen.
Aan alle (onbezoldigde) medewerkers/leden/sympathisanten van de vier deelnemende leden van het platform (ALVA – 11.11.11 – Vredeshuis – Priester Daensfonds - wsv De Kadees en Aalst Mixt) die deelnamen aan de talrijke vergaderingen, zochten naar sponsors, vooraf of op de dag zelf administratief of logistiek werk verrichten en de seingevers. Zonder jullie onbaatzuchtige inzet kan er niets georganiseerd worden.
Aan alle sponsors (ook zij die onbekend wensten te blijven) voor hun financiële steun. Ook zonder jullie zou er geen Priester Daens Vredesloop zijn.
Een dergelijk evenement organiseren kan niet zonder medewerking van een aantal diensten. Daarom wensen we volgende instellingen te danken voor hun bijdrage aan het welslagen van deze Priester Daens Vredesloop:
Burgemeester, Stadsbestuur Aalst en Sportdienst Aalst:
Politie Aalst:
Aan “De Lijn” om mee te “denken” in de organisatie en de bussen tijdelijk om te leiden.
Aan alle mensen die op het traject wonen en hierdoor in meer of mindere mate hinder ondervinden van dit evenement.
Dank voor het begrip en het geduld.
Wij zijn als organisator zeer benieuwd naar jouw mening over ons evenement en hoe je het hebt ervaren. Via bijgaand formulier kan je je opmerkingen, reacties en ideeën kwijt. Wij kijken uit naar je reactie.
Eén Euro van elke deelnemer aan de Priester Daens Vredesloop gaat naar 11.11.11.
Het batig saldo van de organisatie (of het verlies) wordt verdeeld onder de andere organisatoren (Atletiek Land Van Aalst – Vredeshuis – Priester Daensfonds - De Kadees - Aalst Mixt).
Wat overblijft wordt gebruikt voor investeringen in materiaal voor de organisatie en ter financiering van de volgende editie.
![]() |
Atletiek Land Van Aalst vzw p/a Wingerd 13 9320 Erembodegem www.atletieklandvanaalst.be |
||
![]() |
11.11.11 |
||
|
Vredeshuis Aalst Secretariaat: |
||
![]() |
Priester Daensfonds vzw (socioculturele vereniging) Stadhuis Grote Markt 3 9300 Aalst www.daens.org |
||
![]() |
Aalst Mixt Hertshage 11-19 9300 Aalst www.facebook.com/aalstmixt 93009 |
Hieronder vind je de foto's van de voorbije edities van de Priester Daens Vredesloop.
Neem zeker ook eens een kijkje in ons volledige fotoalbum!
Dit kan. Je haalt eerst je borstnummer af en meld je hiermee aan op het wedstrijdsecretariaat waar je de afstand laat wijzigen. Je blijft in principe met hetzelfde nummer lopen. Tijdens de wedstrijd zelf daarentegen wordt er niet meer gewisseld… bijgevolg worden er achteraf ook geen aanpassingen meer gedaan aan de uitslag.
De kleintjes lopen heen en weer van de plaats waar ze een snoepje krijgen naar hun ouders die beschikken over een snoepzakje. Deze zakjes (met inhoud) mogen achteraf meegenomen worden.
Neen, je hebt geen kwalificatietijd nodig om deel te nemen, iedereen is welkom, zowel beginnelingen als gevorderden. Het parcours wordt in principe voor het verkeer heropend om 17u00 waardoor vrijwel iedereen zou moeten binnen zijn. De traagste deelnemer wordt evenwel gevolgd door een afsluitende fietser die er voor kan zorgen dat (indien nodig) het parcours iets langer open blijft.
Gelieve al uw belangrijke medische informatie en contactgegevens in te vullen op de achterkant van je borstnummer voor in geval van nood.
Aan de finish ruil je je borstnummer in voor je medaille, ontvang je een verfrissend drankje, sinaasappel en peperkoek. Gelieve het finishvak zo snel mogelijk te verlaten en eventueel buiten het vak te wachten op andere lopers.
Op zaterdag 26 maart 2022 organiseert ALVA haar Clubkampioenschap 2022.
Uitslagen van onze 5de Priester Daens Vredesloop gelopen op 15 november 2015.